هدف از نگارش مقاله های علمی پژوهشی چیست؟

هدف از نگارش مقاله های علمی پژوهشی چیست؟

هدف از نگارش مقاله های علمی پژوهشی چیست؟

هدف از نگارش مقاله های علمی پژوهشی چیست؟

هدف از نگارش مقاله های علمی پژوهشی چیست؟ :

نوشتن یک مقاله علمی تقریبا برای همه محققین بخصوص دانشجویان مقطع ارشد که تجربه ای در نگارش مقاله ندارند، کار نسبتا دشواری می باشد. اما با این وجود، ارزش و اعتبار هر کار پژوهشی به انتشار آن در نشریات و مجلات معتبر می باشد. اما با توجه به اینکه اکثر مقالات منتشر شده در جهان به زبان انگلیسی می باشند، بنابراین محققین کشورهای آمریکایی و اروپایی که زبان مادری آنها انگلیسی می باشد، نگارش مقاله به زبان انگلیسی برای آنها کار آسانی می باشد. اما در بیشتر کشورهای آسیایی از جمله ایران، نگارش مقاله به زبان انگلسی برای بسیاری افراد بخصوص دانشجویان، بسیار مشکل است.

نشریات و مجلات علمی مختلفی وجود دارند از جمله مجله های علمی-پژوهشی، کتابچه های خلاصه مقالات کنگره ها و سمپوزیوم ها،گزارش نامه ها ، خبرنامه ها و نشریه های مروری سالیانه. اما با وجود این تنوع، اساس اصلی تحقیقات علمی، مقالات پژوهشی می باشند که یافته های جدیدی را به جهانیان عرضه می کنند. بیشتر مجلات و نشریات معتبر جهان، مقالات علمی پژوهشی را منتشر می کنند. هر مجله و نشریه ای تعریف خاصی از مقاله های پژوهشی دارد، اما تقریبا تمامی آنها، پیرامون عبارت ” پژوهش های دست اول ” (original research) می باشند.

هر فردی دلایل خاص خود را از نگارش مقاله دارند. ممکن است یک فردی برای ترفیع شغلی خود اقدام به نگارش و چاپ مقاله نماید. برخی دیگر با هدف شرکت در یک کنفرانس بین المللی یا سمینار داخلی دست به نگارش مقاله بزند. یا دانشجویان مقطع ارشد برای اخذ 2 نمره پایان نامه خود و یا اخذ بورسیه برای ادامه تحصیل در کشور دیگری اقدام به چاپ مقاله نماید. این موارد امروزه می توانند از دلایل شایع برای نوشتن مقاله باشند، اما بعنوان یک هدف کلی، می توان گفت که وظیفه یک محقق این است که نتایج تحقیقات خود را تا آنجا که می توانید در اختیار دیگران قرار دهد و این کار جز با نگارش مقاله و چاپ آن در نشریات معتبر دنیا امکان پذیر نیست. انتشار نتایج مطالعات تحقیقاتی می تواند باعث گسترش و پیشرفت مرزهای دانش شده و باعث تشویق محققین به انجام پژوهش های جدید شود.

با توجه به استاندارد های بالای مجلات پژوهشی در خصوص چاپ مقالات، عبور از فیلتر داوری و پذیرش در مجلات معتبر علمی بسیار مشکل می باشد. پژوهش های زیادی امروزه در حال انجام است اما در نهایت تعداد کمی از آنها پذیرفته شده و به مرحله چاپ می رسند.
اما اگر محققی مهارت کافی در نگارش مقاله پژوهشی خوب داشته باشد، مطمئنا مقاله او بدون هیچ ایرادی از سوی مجلات علمی پذیرفته خواهد شد. از سوی دیگر چنین افرادی در نگارش سایر مقالات ( مروری، سمپوزیوم، خبرنامه، کنفرانسی و…) هیچ مشکلی نخواهند داشت و به راحتی می توانند این مقالات را بنویسند.


Click here to preview your posts with PRO themes ››

 

در صورت نیاز به مشاوره و انجام پایان نامه دکترا و ارشد با ما در اتباط باشید | پایان نامه ارزان
تلفن های مشاوره:09199631325
09353132500

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.