مهم‌ترین نکاتی که در چاپ مقاله isi باید مد نظر داشته باشیم.

مهم‌ترین نکاتی که در چاپ مقاله isi باید مد نظر داشته باشیم.

مهم‌ترین نکاتی که در چاپ مقاله isi باید مد نظر داشته باشیم | در صورت نیاز به مشاوره و انجام پایان نامه دکترا و ارشد با ما در اتباط باشید

مهم‌ترین نکاتی که در چاپ مقاله isi باید مد نظر داشته باشیم.

مهم‌ترین نکاتی که در چاپ مقاله isi باید مد نظر داشته باشیم. :

نویسندگان مقالات و محققان پس از انجام تحقیقات و رسیدن به نتایج علمی جدید برای بالا بردن اعتبار خود و نوشته خود و هم‌چنین به منظور نشر یافته‌های علمی خود، علاقه دارند مقاله خود را در یکی از مجلات معتبر علمی به چاپ برسانند. چاپ مقاله در مجلات معتبر علاوه بر این که باعث می‌شود یافته‌های تحقیق مورد بازدید مخاطبان بیشتری قرار گیرد، اعتبار علمی نویسنده را نیز جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر جهان یا استخدام در سازمان‌های علمی بالا می‌برد. دسته بندی‌های علمی گوناگونی برای نوشته‌های علمی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به مقالات چاپ شده در ژورنال‌های isi اشاره کرد. سالانه ژورنال‌هایی خاصی به علت داشتن کیفیت علمی بالا، به عنوان مجلات isi شناخته می‌شوند و مقالات چاپ شده در این ژورنال‌ها به واسطه نام isi از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می‌شوند. چاپ مقاله isi در برخی کشورها و از جمله ایران، جزو معدود روش‌های اعتبار بخشی مقاله به شمار می‌رود. در مطالب پیشین به تعریف مقالات isi پرداخته‌ایم و در این مطلب قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که چاپ مقاله isi را برای شما تسهیل کنید.

نویسندگان و محققان، پس از نوشتن مقاله و به منظور اعتبار بخشی به آن، قصد دارند مقاله خود را در یکی از مجلات معتبر به چاپ برسانند.
نویسندگان و محققان، پس از نوشتن مقاله و به منظور اعتبار بخشی به آن، قصد دارند مقاله خود را در یکی از مجلات معتبر به چاپ برسانند.
چند نکته در رابطه با سابمیت مقاله isi
تعدادی از مجلات علمی با اهداف مرتبط به مقاله خود انتخاب کنید ولی در انتخاب ژورنال‌های احتمالی برای چاپ مقاله، واقع بین باشید.
از دستورات و راهنمایی‌های نویسندگان در سایت مجله مد نظر خود استفاده کنید. این راهنمایی‌ها شامل حوزه تخصصی مقالات، نوع مقالات چاپ شده، تعداد کلمات مقاله، شیوه رفرنس دهی و غیره می‌شود.
مجله هدف برای ارسال مقاله خود را پیدا کنید و ناشر، ویراستار و ویراستار موضوعی مجله را شناسایی کنید.
یک چهارچوب کلی از مقاله خود و یا چکیده آن را برای مجله ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید در رابطه با احتمال چاپ مقاله مد نظر در مجله خود یا مناسب ساختن مقاله در راستای اهداف مجله شما را راهنمایی کنند.
تعدادی از مقالات چاپ شده در مجله هدف را مطالعه کنید.


نکاتی در رابطه با انتخاب مجله جهت سابمیت مقاله isi:
لیست کلی از مجلات علمی را پیدا کنید و در بین آن‌ها مجلات مربوط به حیطه تخصصی و پژوهشی خود را گزینش کنید. برای این منظور می‌توانید از قسمت معرفی مجلات در سایت ژورنال هاب استفاده کنید. در این بخش لیست مجلات علمی مختلف به تفکیک حیطه تخصصی معرفی گشته است. هم‌چنین برای چاپ مقاله isi می‌توانید با کلیک بر روی این آدرس لیستی از ژورنال‌های isi در سال 2018 در دست داشته باشید.
مجلات انتخابی را به واسطه ایمپکت فاکتور یا سایر معیارهای سنجش مجلات دسته‌بندی کنید.
کیفیت علمی و یا شاخص Q اختصاص داده شده به هر مقاله را تعیین کنید.
ژورنال‌هایی با بهترین کیفیت علمی یا ژورنال‌های دارای کیفیت Q1 را انتخاب کنید.
وب‌سایت تمام مجلات انتخابی را بررسی کنید و موارد زیر را چک کنید:
نوع مقالاتی را که از این مجله پذیرش گرفته‌اند یا به اصطلاح اکسپت شده‌اند.
قوانین کپی رایت مجله.
هرکدام از مجلات را که با اهداف و شرایط شما سازگار است، انتخاب کنید.


فرآیند سابمیت یک مقاله علمی:
فرآیند سابمیت مقاله برای مجلات مختلف دارای مراحل مختلفی است که معمولاً در سایت مجله به آن‌ها اشاره می‌شود؛ با این وجود چهارچوب کلی این فرآیند تقریباً مشترک است که در ادامه به معرفی این چهارچوب پرداخته‌ایم:

نویسنده یک نسخه اولیه از مقاله خود را برای ویراستار مجله هدف ارسال می‌کند.
ویراستار تشخیص می‌دهد که آیا مقاله مذکور شایستگی مرور مجدد را دارا است یا خیر.
در صورتی که مقاله دارای شایستگی باشد، آن را به بازرسان بعدی ارسال می‌کند؛ در غیر این صورت مقاله به همراه یک نامه ریجکت برای نویسنده پس فرستاده می‌شود.
بازرسان بعدی بعد از مطالعه مقاله، آن را به همراه نظرات و توصیه‌های خود برای ویراستار ارسال می‌کنند.
ویراستار بار دیگر در رابطه با ریجکت یا لزوم تصحیح برای مقاله تصمیم می‌گیرد و نویسنده را از این تصمیم مطلع می‌کند.
نویسنده در نوشتار خود تجدید نظر می‌کند و پس از اعمال تغییرات خواسته شده، مقاله را برای ویراستار ارسال می‌کند.
ویراستار مقاله تصحیح شده را بار دیگر در اختیار بازرسین قرار می‌دهد.
گام‌های 4 و 5 تکرار می‌شوند.
نویسنده نسخه نهایی و تصحیح شده را برای مجله ارسال می‌کند.
مقاله نهایی در مجله به چاپ می‌رسد.
چاپ مقاله isi دارای یک پروسه 10 مرحله‌ای است.
چاپ مقاله isi دارای یک پروسه 10 مرحله‌ای است.
در رابطه با گام‌های ذکر شده برای چاپ مقاله isi ، نویسنده مقاله پس از انتخاب مقاله و ارسال آن به مجله هدف، تنها وظیفه‌ای که دارد این است که پیشنهادات و اصلاحیه‌های دریافت شده از طرف ویراستار را به طور کامل و دقیق روی نوشته خود اعمال کند. توجه داشته باشید که ممکن است برخی نکات از نظر شما غیرضروری و بی‌اهمیت جلوه دهد ولی ویراستار مجله به علت عدم توجه شما به نکات ارسال شده و عدم احترام به نظر بازرسین و ویراستار، مقاله شما را ریجکت کند.

لطفاً تجربیات خود را در صورتی که اقدام به چاپ مقاله isi کرده‌اید را با ما به اشتراک بگذارید؟ کدام مرحله از مراحل بیان شده مشکل است و چه راه‌کارهایی برای رفع این مشکلات دارید؟


Click here to preview your posts with PRO themes ››

 

در صورت نیاز به مشاوره و انجام پایان نامه دکترا و ارشد با ما در اتباط باشید | پایان نامه ارزان
تلفن های مشاوره:09199631325
09353132500

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

error: تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد.