نگارش علمی مقاله جی سی آر jcr

نگارش علمی مقاله جی سی آر jcr | در صورت نیاز به مشاوره و انجام پایان نامه دکترا و ارشد با ما در اتباط باشید | پایان نامه ارزان ......

نگارش علمی مقاله جی سی آر jcr

نگارش علمی مقاله جی سی آر jcr

jcr ها جز معتبر ترین ژورنالها در سطح جهانی می‌باشند که نگارش آنها باید با کیفیت بسیار بالا انجام شود این ژورنالها فقط مقالاتی را پذیرش می‌کنند که کیفیت علمی زیادی داشته باشند و همچنین در سطح کیفی بسیار بالایی ویرایش و ترجمه شده باشند.
jcr چیست؟
اگر تا کنون کلمه ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر به گوشتان خورده است پس با ژورنالهای JCR آشنا هستید. این ژورنالها دسته ای از مجلات هستند که توسط موسسه تامسون رویترز منتشر می‌شوند و مجلات این موسسه در دو دسته سنجیده می‌شود, که دسته ای از مجلات دارای ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر می‌باشند و دسته ای دیگر بدون ایمپکت فکتور که به ژورنال های دارای ضریب تاثیر JCR گفته می‌شود و به دسته دیگر از ژورنال ها که ضریب تاثیر ندارند ISI که اکثر مردم این موسسه را با نام ISI می‌شناسند و بر این باورند که معتبر ترین ژورنالها در سطح جهان ISI می‌باشد غافل از اینکه مجلات دارای ضریب تاثیر این موسسه سطح علمی بالاتری نسبت به سایر مجلات دارند. برای چاپ مقاله در یک ژورنال که دارای ایمپکت فکتور است باید مقاله از لحاظ سطح علمی اعتبار بسیار بالایی داشته باشد و کاملا تخصصی باشد.

ایمپکت فکتور چیست؟
ایمپکت فاکتور (Impact Factor) یک مجله‌ی آکادمیک، معیار نمایش میانگین سالانه تعداد ارجاعات به مقالات منتشر شده در آن مجله است. ایمپکت فاکتور به عنوان نشان‌دهنده‌ی اهمیت نسبی هر مجله در حوزه تخصصی خود کاربرد گسترده ای دارد؛ مجلات با ایمپکت فاکتور بالا، اغلب مهمتر از مجلات با ایمپکت فاکتور پایین هستند. ایمپکت فاکتور توسط یوژن گارفیلد، بنیانگذار مؤسسه Scientific Information اختراع شد و از سال ۱۹۷۵ تاکنون هر ساله برای مجلات معتبر علمی محاسبه و ارائه می‌شود.

تصویر

کاربرد ایمپکت فاکتور
از ایمپکت فاکتور برای مقایسه مجلات مختلف در یک زمینه خاص استفاده می‌شود و این پارامتر عملا پر استفاده ترین روش طبقه بندی ارزش مجلات علمی و آکادمیک، می‌باشد. به گونه ای که مجلات با ایمپکت فاکتور بالاتر به عنوان مجلات بهتر طبقه بندی می‌شوند و بسیاری از دانشگاه ها برای دخالت دادن مقاله در رتبه بندی اساتید یا دانشجویان مقادیر حداقل مورد نیاز برای ایمپکت فاکتور در نظر می‌گیرند. البته چون محاسبه ایمپکت فاکتور با در نظر گرفتن کل مقالات انجام می‌گیرد، به تنهایی برای رتبه بندی تک تک مقالات کافی نیست. پایگاه وب آو ساینس بیش از ۱۱ هزار مجله علمی و علوم اجتماعی را نمایه کرده و برای آن ها پارامتر ایمپکت فاکتور را محاسبه و منتشر می‌کند.

مراحل نگارش مقاله jcr
نگارش یک مقاله برای چاپ در ژورنال JCR کمی سخت است زیرا همان طور که مطالعه فرمودید مقاله باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد تا قابل چاپ در این ژورنال ها باشد با اینکه روال نگارش و بخش های مقاله کاملا یکسان است اما مهم سطح کیفی مطالب می‌باشد. پژوهش های شما باید کاملا گسترده شود و تحقیقات کاملی ارائه کنید. مقاله باید با کیفیت بسیار بالایی نگارش شده باشد و کاملا ناب و جدید باشد و موضوعات با کیفیت و کاملا تخصصی در طول مقاله مطرح شده باشد علاوه بر آن مراحل ترجمه تخصصی و ویرایش مطالب نیز باید با کیفیت بسیار بالایی انجام شود. یک مقاله که قرار است در ژورنالهای jcr به ثبت رسد نباید دارای عنوان کپی یا تکراری باشد و عنوان کاملا مهم است باید عناوینی را انتخاب فرمایید که کاملا مرتبط با موضوع مقاله باشد. بعد از انتخاب عنوان مناسب نگارش بخش های مختلف را آغاز نمایید:

بخش های یک مقاله jcr
عنوان مقاله
افیلیشن مقاله
چکیده مقاله
کلمات کلیدی
مقدمه مقاله
روش کار و متد های تحقیق
نتایج تحقیق
بحث و نتیجه گیری منابع
هر یک از بخش های تحقیق باید با کیفیت بسیار بالایی نوشته شوند و رعایت کیفیت در مقالات jcr کاملا ضروری می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که مقاله شما قرار است در سطح جهانی سنجیده شود و در بین معتبر‌ترین مقالات دنیا بنابر این تلاش خود را چند برابر کنید تا حتما پذیرفته شود و به مرحله چاپ برسد.

تصویر

نحوه چاپ مقاله در JCR
مراحل چاپ مقاله در تمامی ژورنال ها تقریبا مشابه می‌باشد برای چاپ مقاله در ژورنالهای jcr نیز می‌توانید از طریق مراحل زیر اقدام فرمایید.

برای چاپ مقاله در این ژورنال ها ابتدا باید مقاله را ترجمه کنید ترجمه باید کاملا به صورت تخصصی و با کیفیت بالا باشد.

بعد از ترجمه مقاله را رفع سرقت ادبی کنید و از لحاظ میزان مشابهت محتوا با سایر مقالات بررسی نمایید چون سرقت ادبی حتما می‌تواند عامل اصلی در ریجکت مقاله باشد.

انتخاب ژورنال مناسب برای مقالات خود یک ژورنال معتبر و با کیفیت انتخاب کنید که سطح علمی آن در حد مقاله شما باشد و همچنین از لحاظ موضوعی نیز متناسب با مقاله شما باشد.

فرمت بندی مقاله و تبدیل آن به فرمت مشخص شده از طرف ژورنال همانطور که مطلع هستید ژورنال ها مقالات را فقط در قالب و فرمت مشخصی پذیرش می‌کنند و اگر فرمت مقاله شما متناسب با فرمت مجله نباشد احتمال دارد ریجکت شود.

بعد از تبدیل فرمت یک بررسی کلی انجام دهید و از کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید و سپس مقاله را سابمیت کنید تا به بخش های داوری ارسال گردد.

مرحله داوری این مقالات بسیار سختگیرانه می‌باشد و باید مقاله کیفیت کافی را داشته باشد تا مورد توجه داوران قرار بگیرد داوران مجلات معتبر jcr مقاله را از جهات مختلفی بررسی خواهند کرد و نسبت به کیفیت مقاله حساسیت بسیار زیادی دارند سعی کنید قبل از سابمیت کلیه فرآیند را با کیفیت بالا طی کنید تا حتما پذیرفته شود. نتیجه داوری مقالات سه حالت خواهد داشت یا مقاله پذیرفته شود یا ریجکت شود و در صورت مشاهده ایرادات جزئی نیاز به بررسی داشته باشد که باید بعد از انجام بررسی های لازم مقاله را دوباره سابمیت کنید تا دوباره بررسی شود و تصمیمات قطعی گرفته شود.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

 

نگارش علمی مقاله جی سی آر jcr

در صورت نیاز به مشاوره و انجام پایان نامه دکترا و ارشد با ما در اتباط باشید | پایان نامه ارزان
تلفن های مشاوره:09199631325
09353132500

افزودن یک دیدگاه