آشنایی با ساختار و نحوه نگارش مقالات

آشنایی با ساختار و نحوه نگارش مقالات | در صورت نیاز به مشاوره و انجام پایان نامه دکترا و ارشد با ما در اتباط باشید | پایان نامه ارزان

آشنایی با ساختار و نحوه نگارش مقالات

آشنایی با ساختار و نحوه نگارش مقالات :

مقالات چهارچوب خاصی دارند و در یک قالب و شکل کلی نوشته می‌شوند خارج از این چهارچوب نمی‌توانید مقاله ای را نگارش کنید. با ساختار کلی مقاله نویسی و نحوه بهبود شرایط پذیرش مطالعه کنید و سعی کنید با دقت بیشتری مقاله را نگارش کنید تا کیفیت آن بیشتر شود.
مقاله نویسی و کاربرد آن
هم اکنون اگر از دغدغه دانشجویان و حتی صاحبان مشاغل سوال کنید خواهید دید که بیشتر مشغول تقویت رزومه و افزودن امتیازات پژوهشی به رزومه خود هستند. دانشجویان به خوبی می‌دانند برای قبولی در مصاحبه آزمون دکتری و استخدام های دولتی و خصوصی مجبور به تقویت رزومه خود هستند. شاغلان در حوزه های دولتی و خصوصی نیز باید برای ارتقای شغلی رزومه بسیار قوی ارائه کنند. در حالت کلی مقالات علمی معتبرترین راه برای تقویت رزومه می‌باشند البته چنانچه در ژورنالهای تخصصی ثبت شوند موجب تقویت رزومه خواهند شد در غیر اینصورت به هیچ عنوان مورد توجه واقع نمی‌شوند. تحقیق و پژوهش کار ساده ای نیست و نیاز به صرف زمان بسیار طولانی دارد از همین رو اغلب پژوهشگران و دانشجویان توانایی نگارش مقاله را ندارند. و از دیدگاه آنان نگارش مقاله علمی پژوهش که محتوای ناب و جدید داشته باشد بسیار دشوار است. انواع دیگری از مقالات نیز وجود دارند که در بین تمامی آنها مقالات علمی پژوهشی بیشترین امتیاز را دارند.

تصویر

مقالات منتشر شده در ژورنالهای معتبر امتیاز بسیار زیادی دارند و مزایای بسیاری از این طریق به نویسندگان تعلق می‌گیرد:
شناخته شدن به عنوان یک محقق علمی
تقویت رزومه شغلی و ارتقای درجه شغلی
کسب امتیاز در ازمون های استخدامی خصوصی و دولتی
کسب امتیاز در پایاننامه دوره کارشناسی ارشد
امکان جذب سریعتر در مصاحبه آزمون دکتری
امکان پذیرش گرفتن از دانشگاههای خارجی و امکان مهاجرت راحت
ساختار مقاله علمی
اما ساختار و چهارچوب مقاله علمی پژوهشی چگونه است؟ می‌دانید که مقالات باید قالب و چهارچوب مشخصی داشته باشند تا در یک ژورنال تخصصی و معتبر پذیرفته و چاپ شوند. این فرمت و مقاله کلی مقاله برای تمامی مجلات یکسان است شاید تعداد کلمات و نحوه نگارش هر بخش در انواع مجلات متفاوت باشد اما ترتیب قرار گیری کاملا یکسان می‌باشد. چهارچوب مقالات و ترتیب قرار گیری بخش های آن به ترتیب زیر می‌باشند:

تصویر

عنوان
افیلیشن
چکیده
کلیدواژه‌ها
مقدمه
روش تحقیق
نتایج تحقیق
بحث و نتیجه گیری
منابع
فرمت و ترتیب قرار گرفتن هر بخش از مقاله به این ترتیب می‌باشد باید تا حد امکان تلاش کنید ترتیب بخش های مقاله را رعایت فرمایید زیرا در غیر اینصورت احتمال ریجکت بالاتر می‌رود.

نحوه نگارش هر یک از بخش های مقاله
نگارش هر یک از اجزای مقاله باید برحسب مجله ای که انتخاب کرده اید نوشته شود و همچنین برحسب موضوع تخصصی متفاوت می‌باشد تا حد امکان سعی کنید مقاله ای که شروع کرده اید را کاملا با کیفیت و ناب نگارش کنید و سعی کنید به هیچ عنوان از موضوعات تکرای در متن مقاله استفاده نکنید.

تصویر

عنوان
عنوان مقالات می‌بایست ناب و جدید باشند و به هیچ عنوان موضوعات تکراری و کپی در متن مقالات مشاهده نشود. ناب بودن عنوان و مختصر بودن آن کمک بزرگی به پذیرش مقاله شما خواهند کرد عنوان باید معرفی کننده موضوع اصلی مقاله باشد.

افیلیشن

اسامی اختصاری نویسندگان با ذکر نام خانوادگی و نام دانشگاه همچنین با مشخص نمودن نویسنده مسئول باید باشد. وابستگی سازمانی هر یک از نویسندگان را نیز بنویسید.

چکیده

بخش چکیده خلاصه‌ای از نکات برجسته تحقیق است. طول چکیده و نوع آن بستگی به محلی دارد که شما می‌خواهید مقاله‌تان را به آنجا بفرستید. ژورنال‌ها و کنفرانس‌ها معمولا مشخص می‌کنند که اندازه و نوع چکیده به چه صورت باشد.“چکیده همانند تبلیغ مقاله است، به گونه‌ای بنویسید که خوانندگان را جلب کند” بنابراین قبل از شروع به نوشتن باید دستورالعمل مربوط به مکان ارسال مقاله را مطالعه کنیم.

مقدمه

مقاله با مقدمه آغاز مي‌شود. نخستين عملكرد مقدمه، كمك به خوانندگان براي درك علت انجام پژوهش است. برخلاف تصور برخی از افراد که گمان می‌کنند مقدمه مقاله بخش بی ارزشی از مقاله است، باید بدانید که این قسمت نشان دهنده ارزش کار شماست

روش تحقیق

این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش از مراحل نوشتن مقاله، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع‌آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

نتایج

در این بخش نویسنده به کمک جدول‌ها، تصاویر و نمودارهای مختلف نتایج کسب شده از هر آزمایش را در اختیار خواننده قرار می‌دهد و توضیحی در رابطه با معنی این نمودارها و تجزیه و تحلیل نتایج ارائه نمی‌دهد.

بحث و تجزیه و تحلیل

در این قسمت نویسنده توضیحات بیشتری در رابطه با نتایج به دست آمده، همبستگی متغیرها و تفسیر آن‌ها در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در این قسمت نویسنده بایستی علت هرگونه انحراف از نتایج مورد انتظار و یا نتایج تحقیقات پیشین را برای مخاطب توضیح دهد.

نتیجه گیری

در طریقه نوشتن تحقیق بایستی نحوه نتیجه گیری کلی را در نظر داشت. در این قسمت نویسنده بایستی بتواند به سادگی نتیجه کلی حاصل از تحقیق، معنای آن و تفسیر خود از نتایج به دست آمده را برای خواننده متن ارائه کند.

منابع

در این قسمت نویسنده بایستی لیستی از تمامی منابعی که در نگارش مقاله به آن‌ها استناد کرده است، تهیه کرده و در انتهای مقاله خود آن را درج کند. استفاده از هرگونه داده، تصویر، نمودار و غیره از مقالات علمی دیگر بدون اشاره به نام آن در لیست منابع، نوعی سرقت علمی به شمار می‌رود.

سابمیت مقاله به ژورنالهای تخصصی و معتبر
مجلات زیادی برای رونمایی از مقالات علمی به وجود آمده اند که هر مجله اسکوپ و حوزه موضوعی متفاوتی برای پذیرش مقالات دارد. همچنین علاوه بر اسکوپ مجلات و زمینه موضوعی آنها توجه به کیفیت مقاله نیز بسیار ضروری است. چنانچه سطح کیفی مقاله با مجله یکسان نباشد و مطابقت نداشته باشد حتما ریجکت خواهد شد از طرفی اگر زمینه موضوعی مقاله نیز با مجله یکسان نباشد به هیچ عنوان مقاله به بخش داوری ارسال نخواهد شد و توسط ادیتور مجله ریجکت خواهد شد. قبل از سابمیت مقاله ابتدا از سطح کیفی مجله و حوزه تخصصی اطمینان حاصل فرمایید و سپس مقاله را سابمیت کنید بررسی کیفیت و حوزه موضوعی مقالات کاملا ضروری می‌باشد و در این صورت احتمال پذیرش مقالات بالاتر می‌رود.

تصویر

خدمات موسسه پژوهش برتر
در موسسه پژوهش برتر ارائه کلیه خدمات آنلاین برای سابمیت مقالات انجام می‌شود. کلیه فرآیند آماده سازی مقاله برای سابمیت انجام می‌شود اما نگارش مقاله توسط هر فردی به غیر از نویسنده کاملا غیر اخلاقی می‌باشد به همین جهت خدمات نگارشی در موسسه پژوهش برتر به هیچ عنوان ارائه نمی‌شود فقط مراحل ترجمه و ویرایش تخصصی مقالات انجام می‌شود. مراحل ترجمه تخصصی ویرایش تضمینی و معرفی ژورنالهای معتبر تخصصی در موسسه پژوهش برتر انجام می‌شود. می‌توانید درخواست خود را توسط راههای ارتباطی آنلاین در این موسسه ثبت نمایید تا فرآیند پیگیری و رسیدگی به سفارشات شما هر چه سریعتر انجام شود. کلیه فرآیند ترجمه و ویرایشات تخصصی مقالات به صورت کاملا تضمینی انجام می‌شود. این موسسه در زمینه کلیه حوزه های تخصصی خدمات پذیرش و چاپ مقالات را ارائه می‌کند.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

 

آشنایی با ساختار و نحوه نگارش مقالات | آشنایی با ساختار و نحوه نگارش مقالات
در صورت نیاز به مشاوره و انجام پایان نامه دکترا و ارشد با ما در اتباط باشید | پایان نامه ارزان
تلفن های مشاوره:09199631325
09353132500

افزودن یک دیدگاه